Excursió Familiar al Refugi Pla d’Erola

El Refugi Pla d’Erola es troba al veïnat de Ribes Altes, a Ribes de Freser, en un indret panoràmic, en un paratge privilegiat en mig de la natura.
S’hi pot arribar en cotxe o a peu, i disposen de servei de bar i cuina.

Des de fa poc també han habilitat un espai on pernoctar amb reserva prèvia.

FITXA TÈCNICA

Distància: 1,33 Km.
Desnivell de pujada: 122 m.
Dificultat: Baixa.
Durada: Entre 45 minuts i 1 hora pujant amb nens.
Tipus: Lineal

Altres observacions: Recomanada per nens a partir de 5 anys. El Refugi acostuma a estar tancat durant els mesos d’hivern.

refugi pla d'erola mapa
Refugi Pla d'Erola

A peu amb nens

Arribar al Refugi pel camí que surt de la pista de Ribes Altes, és una autèntica aventura pels més petits.

refugi pla d'erola perfil excursio
  • Pugem amb el cotxe per la pista de Ribes Altes, en direcció al refugi. La pista és asfaltada.
  • Després d’un gran revolt a mà dreta, la pista deixa d’estar asfaltada i comença la pista forestal.
  • Uns metres més endavant del final del tram asfaltat, surt el camí que s’ha d’agafar a mà esquerra. Cal aparcar el cotxe en algun lloc on no faci nosa a prop del trencant.
  • Ja a peu, enfilem pel camí que va dret fins al refugi, cal seguir les marques grogues.
  • És un camí màgic, que creua un bosc de pins gegants, per un sender net i de fàcil caminar.
  • Ja arribant al refugi, el camí és força costerut, i pot dificultar la pujada del més menuts, però si van amb colla, els hi resulta molt més fàcil.

Consulta la ruta al Wikiloc:

Altres opcions per pujar al refugi:

També s’hi pot arribar amb cotxe. Cal seguir la pista que surt de Ribes Altes i anar seguint les indicacions. No té pèrdua. El camí te un tram de pista asfaltada i la resta és pista forestal en bon estat.

I també s’hi pot arribar caminant des de Ribes de Freser, seguint la ruta de Itinerannia