Ruta de Queralbs a Ribes de Freser

La proposta d’aquesta setmana és  el camí que uneix Queralbs amb Ribes de Freser, passant per Vilamanya, Batet i Segura.

És un camí amb unes vistes privilegiades sobre la Vall de Ribes i on el Taga pren tot el protagonisme. Tot i que nosaltres vam trigar gairebé 4 hores, es pot fer amb 2 hores o 2 hores i mitja tranquil·lament. A part d’una pujada al principi de la sortida, la resta és tot pla i baixada, i transcórrer per camins ben indicats.

FITXA TÈCNICA

Distància: 7,5 Km.
Desnivell pujat: 198 m.
Desnivell baixat: 486 m.
Dificultat: Mitja.
Durada: 2 hores.
Tipus: Lineal.

Descripció: Excursió amb molt bones vistes, camins molt ben senyalitzats, es pot fer en 2 o 2,5 hores. Recomanable per anar amb nens a partir de 7 o 8 anys.

Ruta Queralbs Ribes

L’excursió surt de Queralbs i baixa fins a Ribes de Freser.

Així que vàrem decidir agafar el cremallera fins a Queralbs, deixant el cotxe a Ribes, d’aquesta manera la ruta ens quedava més ben lligada.

Un cop a Queralbs, l’inici del camí el vàrem trobar just al costat de l’Església romànica de Sant Jaume. Amb un cartell indicador molt clar, no té pèrdua.

Primer tram: De Queralbs a Vilamanya

Sortim de Queralbs en direcció Vilamanya, el camí es bifurca al cap de pocs metres,  i agafem el camí que baixa a mà esquerra.

El camí baixa fins al fons de la vall, travessa el riu pel pont del Boscàs i torna a pujar per l’altre costat.

Aquesta és la pujada més llarga que hi ha en tota la ruta, no és forta i és de fàcil caminar.

Segon tram: De Vilamanya a Batet

Un cop a Vilamanya, només hem de travessar la carretera i el camí segueix avall, i tot i que al principi  sembla desdibuixat, de seguida trobarem el camí i les marques grogues.

Anar seguint el camí arribarem a Batet en uns 30 minuts.

Tercer tram: De Batet a Segura

Un cop a Batet, cal trencar a mà esquerra, travessar el poble, passant per la Capella dedicada a la Verge del Carme, una capella restaurada de planta rectangular amb un petit campanar, a l’entrada trobem un petit atri cobert, amb bancs als laterals. És una meravella.

Al costat de la capella hi ha Ca l’Esteve, empresa familiar que elabora llet i productes làctics com iogurts, flams de llet, mató… tot a partir de vaques criades a la mateixa explotació.

Ruta Queralbs Ribes

Cal acabar de travessar el poble i sortir per la mateixa carretera que hi arriba.

En aquest punt, els dos cops que hem fet el camí, sempre hem acabat una mica camp a través fins a trobar el camí de Segura, suposo que seguint la carreta avall es troba fàcil, cosa que no hem fet… tot i que sempre l’hem acabat trobant…

Un cop trobat el camí que porta fins a Segura, només cal seguir-lo, és un sender estret molt bonic que s’endinsa i fa un gran revolt al fons de la vall tot creuant un petit rierol.

Un cop a Segura, pujar fins una mica més amunt del veïnat, on ja trobarem el camí que baixa fins a Ribes de Freser

Quart tram: De Segura a Ribes

El tram de Segura a Ribes, té força baixada, és un camí amb forces pedres i arrels que no faciliten un caminar còmode, però a poc a poc i mirant bé on posem els peus, arribem a Ribes de Freser.

Pots consultar i descarregar aquesta ruta al wikiloc, i seguir-la des d’allà per no perdre’t ni un dels indrets que cal visitar.

Esperem que la disfruteu tan com nosaltres!!

PUBLICITAT

Bastons de senderisme

Telescòpics, resistents, d’alumni lleuger.

Bastons de marxa nòrdica, es poden regular des de 65 fins a 135 cm.

Cada parell de pals ve equipat amb tacos resistents per cada tipus de terreny, corretja ajustable i palanques d’ajust d’alçada.

Vols fer-nos una consulta?